Skip to content

Sastanci

LTTA – Horb

Prvi osobni susret za učenike i nastavnike održan je u Školi za zanatske i kućanske poslove Horb. Od 4. do 8. listopada 2021. posjetitelji iz Španjolske, Hrvatske i Litve posjetili su nas u Njemačkoj.

Predstavili smo našu učionicu za učenje s CNC-frezom na kojoj trenutno radimo.

Drugog dana, svaki je tim predstavio svoju obrazovnu situaciju i dosadašnje napretke. Nakon što smo se svi upoznali s projektima, došlo je vrijeme da odaberemo VR naočale. Imali smo tri opcije za odabir, i nakon što smo ih sve testirali, koristeći analizu korisnosti odabrali smo najbolje naočale. Odlučili smo se za Oculus Quest.

U srijedu smo posjetili poznati Europa Park u Rustu. U parku postoje atrakcije s VR naočalama, tako da smo mogli doživjeti njihovu primjenu. Jedna od tih atrakcija je Alpenexpress Coastiality, virtualna vožnja roller coasterom kroz stvarnost. Prije polaska, stavljate VR naočale s kojima vidite animirani svijet koji je savršeno prilagođen stazi vožnje. Čak možete odabrati između različitih svjetova.

Četvrtog dana posjetio nas je zaposlenik Homag grupe koji nam je pružio uvid u mogućnosti digitalnih blizanaca. Održao nam je predavanje o usporedbi stvarnih strojeva s onima u virtualnom svijetu. Nakon toga smo se vlakom uputili u Stuttgart u Mercedes Benz muzej.

Posljednjeg dana smo odlučili s kojim softverom želimo raditi. Na kraju smo se odlučili za Unity i Blender. Zatim smo postavili ciljeve za sljedeći susret.

LTTA – Vilnius

Uz rad na VR-u, posjet različitim partnerskim školama i sveučilištima diljem Europe također je dio projekta. U sklopu našeg Erasmus projekta, posjetili smo Vilnius, glavni grad Litve, od 2. do 7. svibnja. Osim svakodnevnih radionica na Vilnius Collegeu, imali smo mnogo toga za doživjeti i istražiti.

Dan 1:

Prvog dana nakon dolaska u Litvu, sudionici Erasmus+ projekta iz Litve, Španjolske i Njemačke okupili su se na Vilnius Collegeu. Nakon prvog sastanka za upoznavanje, slijedila je kratka tura kroz College. U podne smo se okupili kod katedrale svetog Stanislava u Vilniusu i imali vodiča koji nas je proveo kroz staru jezgru grada.

Dan 2:

U utorak je dan započeo s uvodnim predavanjem od strane Unity stručnjaka škole za sve sudionike Erasmus+ projekta. Nakon ručka, svi smo otišli na Future Live Vilnius. Kroz razne igre, dobili smo dojam što je sve moguće s animacijom. Bilo je puno za istražiti i svi su se dobro zabavili. Nakon toga smo otišli u tradicionalni litavski restoran s mnogim lokalnim jelima.

Dan 3:

Srijeda je bila vrlo informativna i poučna. Zahvaljujući litavskom stručnjaku za Unity tehnologije, mogli smo vidjeti mnogo napretka u projektu. Radili su cijeli dan i svatko je mogao puno naučiti i primijeniti u svoj projekt.

Dan 4:

Četvrtak je počeo tek oko podneva. Kako bismo ojačali tim, formirane su grupe nasumičnim odabirom, koje su zatim mogli skupljati bodove kroz razne igre. Sve igre su se odvijale u virtualnoj stvarnosti, što je bilo vrlo zanimljivo i ponekad izazovno. Nakon što su sve grupe odigrale svaku igru jednom, svatko je imao malo vremena za ponovno igranje.

Dan 5:

Posljednji brzi tečaj u Unityu održan je u petak ujutro. Još smo se bavili skeniranjem objekata i upoznali se s tim postupkom. Krajem jutarnjeg dijela, rezultati različitih projekata su kratko predstavljeni svim sudionicima. Nakon toga je uslijedilo kratko oproštajno druženje s međunarodnim partnerima i dodjela certifikata sudionicima.

Sveukupno, ovo je bila vrlo uspješna LTTA (učenje putem strukovnog obrazovanja i osposobljavanja), iz koje smo stekli puno novih znanja. Profesor nam je puno pomogao u poboljšanju našeg projekta.

LTTA – Osijek

U studenom 2023. godine, studenti i nastavnici svih ERASMUS sudionika posjetili su Tehničko sveučilište u Osijeku, Hrvatska. Osijek, s 100.000 stanovnika (od toga 20% studenata), četvrti je najveći grad u Hrvatskoj i nalazi se blizu ušća rijeke Drave.

Na programu tjedna posjeta bili su obilasci tvrtki ORQA i Harburg-Freudenberger Maschinenbau GmbH, kao i kulturni i povijesni susreti s Hrvatskom. Glavni zadatak bio je razviti dizajn i sadržaj za web stranicu koja će dokumentirati i objavljivati rezultate projekta prema zamislima pojedinih partnerskih projekata i njihovom trenutnom stanju. Za to je, između ostalog, bilo potrebno izraditi sve tekstove na pet jezika projekta, kao i na engleskom jeziku.

Tijekom i nakon pojedinih radnih sastanaka, uspostavljene su i njegovane međunarodne veze putem razgledavanja grada i tradicionalnih hrvatskih obroka.

Jedan od nezaboravnih i dirljivih trenutaka bio je posjet “Vukovarskoj ulici”, koja se svake godine povodom Nacionalnog dana sjećanja na Jugoslavenske ratove osvjetljava tisućama svijeća duž šest kilometara. Ove tragove rata su nam još više pokazale koliko je važno da se nacije ujedinjuju i cijene razmjenu kultura i vrijednosti kroz projekte poput ERASMUS-a.